And he hold me..

Igår morse var jag, mamma och Björn på min mammas jobbarkompis sons barmitsva. Det började i synagogan klockan 9 på morgonen och slutade runt 12, efter den åkte vi hem och fixade lite grejer. Sedan gick jag hem till Agnes i nån timma och sen kom min familj och hämtade upp mig.

Vi åkte till nån resturang inne i stan som de (mammas jobbarkompis + familj) hade hyrt för kvällen. Klockan var då runt 7. Det var sjukt mycket folk där, och alla kände på nått sätt familjen. När vi kom dit var det först "mingel" och sedan fick man se bordsplaceringarna. Ingen i min familj satt vid samma bord, så jag gick till min plats. Jag satt brevid en tjej som hette Matelli, tror jag,(judiskt namn som jag inte riktigt hörde vad hon sa) och en kille som hette Ludde. Alla som satt vid mitt bord var i samma ålder som mig, så det var skönt!

Till en början var det ganska stelt, men sedan började vi prata ganska mycket, 3 till satt vid mitt bord, Elvira, Jonte och "Barmitsva pojken" Tomer. Matelli, jag och Elvira snackade nog mest, och de var riktigt trevliga!
Först var det förrätt, sedan huvudrätt (då jag bara åt potatis eftersom att jag inte äter kött eller fisk) och till sist, efterätten. Allt var väldigt gott, och sedan blev det dans.
När klockan var kanske 11 började folk åka hem eftersom. Efter ett tag bestämde vi också oss för att bege oss hem, då vi ser att två av tanternas, som varit med på kvällen, taxi inte har kommit så mamma och pappa skjutsade hem dom. Då fick jag och Björn vänta inne på resturangen med dom som var kvar. Så vi fick sällskap av Shiran, Britt och Ben, vi satt och pratade i hallen ett tag, sedan kom mamma och pappa så då åkte vi hem =) Kvällen var jätte rolig och alla var så sjukt trevliga, hoppas verkligen att jag träffar vissa av dom igen nån gång.

FAN, tror att jag kommer att bryta en av mina längsta naglar. Jag som kämpat så mycket.. Hehe, vet att det låter bitchigt, menmen.. Ska snart äta middag och ikväll ska jag träffa Agnes igen. Får se var vi hittar på. Love ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0