Saturdayfoodandjacuzzi

Jag skrev väl i förra inlägget att jag inte skulle få möjligheten till att blogga så mycket i helgen? Om inte så får du ursäkta mig, Har haft skit kul och därmed inte tid med dig! =) Det här blir ett långt inlägg, väldigt, väldigt, väldigt, långt.

I lördags var min familj, min moster + familj, min andra moster + familj och min mormor och morfar på spa. Morfar fyllde år och bjöd hela släkten på mammas sida. Vi åt först en god lunch på Scandic hotell i Södertälje, och sedan gick vi mot spat som låg en våning upp. Redan första timmen var det tre stycken som fick gå in och få behandling. Det rullade på och var timme var det tre stycken som fick behandling. Man kunde välja om man ville ha "hot stone", "nån chocklad grej" "sport massage" "aroma massage" osv. Eftersom att jag var under 15 fick jag inte nån behandling, men istället fick jag manikyr.
Tjejen fixade till mina naglar, filade dom, smörjde in dom i nån olja etc.  Sedan skulle jag få välja vilken färg jag ville ha, och då frågade jag om jag kunde få fransk mainkyr (ni vet med vitt på kanten), hon sa att det var möjligt men att mina naglar är olika långa (dom bryts ju av lite titt som tätt), och att det då kunde se lite konstigt ut. Så då valde jag en mjuk krämig rosa färg, ganska stark, men inte chockrosa, påminner faktiskt om godis/glass, för att stå ut lite nu när alla andra kör på rött! Oftast brukar jag ha svart, vitt eller orange nagellack men två av dom fanns inte, plus att jag ville köra på nåt nytt, så det passade perfekt med rosa! Jag älskar den och jag får känslan av att den smakar jordgubb/hallon. Vill bara äta upp nagellacket, så fint är det! haha! Det kommer bilder på hur resultatet blev.

Det fanns två jacutzzis, en vanlig pool, en liten skit kall pool, en vanlig bastu, en ång bastu, sedan fanns det jätte sköna "solstolar" men madrass på. Och små rum där massagen var. Vi lämnade hotellet ca 18.30 och åkte sedan hem. 40-50 min bilsfärd. När jag kom hem kände jag lite stress, packade ihop mina saker och sedan gick jag till Agnes. Där var alla redan, Belen, Grecia, Patrik, Julia och Adam. Och såklart Agnes =) Hon hade hyrt "Saw 2" och "Silent Hill". Ingen av dom var särskilt läskiga, bara äckliga! Men jag är en sån person som bara tycker det är läskigt medans man kollar på filmen, sedan är det bortglömmt liksom. Adam och Patrik stack hem lite efter 1 och då kollade vi andra tjejer som var kvar lite på tv, vi stängde av tvn efter nån timma, och då försökte vi somna. Det gick inte och tror att vi alla somnade runt 4. För en gångs skull var det inte bara jag och Julia som var vakna.. Haha! Agnes väckte mig i natten för att hon såg gestalter i mörkret, och jag som var helt utslagen tänkte inte efter ens och säger tillbaka: "Väck mig om det blir värre." Haha, vad fan är det för svar egentligen. Men det löste sig, hehe..

Vi vaknade och åt frukost sedan gick Belen och Grecia hem, jag och Julia stannade kvar lite men sedan gick även jag hem. Städade massa (mamma om du läser detta, du är nu skyldig mig 150 spänn, mohaha =)) och sedan kvart över tre åkte jag + familj till min moster i Täby där hela släkten var samlad igen. Vi körde Wii, och sedan var det middag, flera stycken höll tal och när min morfar höll tal så började han gråta.. Det var så gulligt! Tror nog att alla blev lite smått tårögda. Körde lite mer Wii och sedan efterrätt. Allt var jätte gott och åkte sedan hem vid 22.00 mätta och glada. Haha!

Shit vad långt det blev, aja händelserik helg helt enkelt. Har haft fullt upp, men det gillar jag! Skriver lite mer snart. So long. ♥

Kommentarer
Postat av: Dress Like a Princess

åh ja de ska bli så kul med LA

2008-12-15 @ 21:32:19
URL: http://dresslikeaprincess.blogg.se/
Postat av: hohooo

snygg design där, och mig nämer du också, bra där Åsa (Y)

2008-12-16 @ 18:32:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0