rest in peace!

Idag är det måndag och klockan är nu ... 20.-10 och jag satt och hade tråkigt, kollade på Hannah Montana på Disney Channel. Ja, så tråkigt hade jag (!!).  Min pappa kom upp för trappen, och sa att farfar hade dött för en stund sen. Kunde inte hålla tårarna inne, dom bara rann ner för mina kinder. Först och främst så är det väldigt jobbigt att förlora en person man känner, speciellt om personen är en nära familj! Och för det andra känner jag skuldkänslor. Asså, jag kommer ju aldrig få träffa honom igen, och senast jag träffade honom var väl typ i somras. Han bor på ett ålderdomshem med farmor inte så långt här ifrån Rotebro, så jag får skuldkänslor av att jag inte kom och hälsade på honom. Iofs kände han inte ens igen mig senast vi var där, och det känns ännu mer.. Men han har ju varit väldigt sjuk på senaste tiden och satt bara i sin stol med öppen mun.
Känns som att allt bara faller ihop för mig! Jag och farfar har aldrig varit så nära, men det är bara för att han var väldigt gammal. Han blev 94 år. Det är sjuk mycket, så jag är glad att han fick leva så länge. Undrar bara hur farmor kommer ta detta.. Usch, känns som att jag överreagerar, men jag hatar döden, och när personer eller djur dör. Jag kan bli hur känslosam som helst! Hoppas att döden är ett mycket trevligare ställe än jorden. Nej nu vill jag inte prata om det här, börjar bara gråta ännu mer. Men sen har vi ju varit förberedda på att han skulle lämna oss ett tag, och ja, den tiden hade tydligen kommit nu! Allt jag kan säga är - rest in peace farfar, jag hoppas att du har det bra, och att vi kommer träffas där uppe i himlen nångång, snart eller om ett tag. No one knows..


Valde den här låten ikväll, eftersom att den är lite små sorglig, och den här kvällen är ju sorglig, så det passar..
Älskar den här låten som sjungs av bästaste Keane, det är en cover av U2's with or without you, men den här är så mycket bättre än orginalet. Den påmminer mig om farfar nu när han har gått bort. Usch bort dumma tanke! Vill inte tänka på det nu! Puss på er alla. <3 peace and love / the sad person..

Kommentarer
Postat av: Agnes

Men gumman! Jag sörjer för dig (din farfar)

2008-11-24 @ 22:31:30
URL: http://elvins.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0