Tuesday

Imorse gick jag till skolan som vanligt, sedan vid tio kom mamma, pappa, min bror och Bella och hämtade upp mig vid skolan. Sedan åkte vi till farmor och farfars ålderdomshem, där Danne och Marianne, min pappas syskon,  och även Lotta, Dannes tjej väntade!
Pappa och hans syskon berättade för farmor att farfar hade gått bort igår kväll, och då brast jag ut i gråt. Alltså, fatta att berätta för nån att dens livspartner och största kärlek har dött. Det är hemskt!
De har varit tillsammans sen farmor var 17 år, det är otroligt länge. Iallafall, vi gick in till farfar där han låg på sängen, han var så himla liten och smal. Då kunde jag heller inte hålla mig för gråt. Jag har aldrig sett en död människa förut, och visst var det lite läskigt, men han är ju ändå min farfar. Jag sa hejdå och gav honom en puss på kinden. Det som var värst var att jag har aldrig sett farmor så. Hon var väldigt ledsen och upprepade ord som "Nej, jag vill inte" och "Jag orkar inte längre", hon har ju spenderat mer än halva hennes liv med honom, han har byggt deras förra hus, och dom har 5 barn tillsammans. Men jag har fått en annan syn på livet och döden nu, en bättre syn. Orkar inte berätta för då skulle det här inlägget bli flera meter långt, så jag besparar det till mina tankar =)

Tänkte försöka göra om min design lite, får se om det går bra, annars får jag ta hjälp av någon.
Måste bara säga en sak. Jag älskar dig farfar, vi ses! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0