Yesterday

Jag skrev inte igår pga att internet strulade! Fast ändå rätt skönt med en data fri-dag.
Jag berättar lite snabbt om gårdagen som var blandad med skratt, godmat och även ett akut-besök på sjukhuset.. 

Vi hade några goda vänner bjudna över på middag, innan det hade vi gått en lång promenad. Jag hade inte varit ute på hela dagen för att jag inte kunde röra nacken, så det behövde jag!
Efter middagen slog jag och Disa ner oss i soffan och kollade på Gossip girl. För ett tag sen tyckte jag att det var väldigt överskattat, men nu är jag glad att jag inte gav upp GG =) Efter ett tag åkte dom hem och jag mådde fortfarande väldigt dåligt (det blev värre på kvällen.) Jag kanske ska ta det från början?
Jag färgade ju mitt hår i torsdags (svart/mörkbrunt från blont), och vi hade inte kollat om jag var allergisk, vilket jag var! Igår kväll fick jag stora bulor på mitt huvud, det kliade i hårbotten, det värkte bakom öronen, mitt högra öra var svullet och rött, och jag var stel i nacken.
Mamma blev lite orolig för mig då jag blev väldigt trött även fast klockan bara var nio på kvällen, och jag var helt stel i nacken och jag kliade i min hårbotten hela tiden. Så hon kollade öppetiderna på Löwet i Uppl. Väsby och dom stängde tio, så vi fick en tid halv tio. Kvart över nio åkte vi och mitt huvud värkte som tusan!
Doktorn som vi fick träffa sa att jag hade fått en allergisk reaktion och sa att det var inte så jätte allvarligt. Mina spott-körtlar hade svullnat upp men han gav mig några tabletter så det borde gå över. Det har det också! (Det mesta förutom svullnaden, lite kliande och fortfarande ont i nackan. men annars mår jag fint) =) Och det är jag jätte glad för! Har lite huvudvärk men det får man stå ut med.
Vad har jag lärt mig av det här då? Jo, att man alltid måste kolla riskerna innan man färgar håret och göra ett allergi test! Men, vill man vara fin får man lida pin.

Nu ska jag hoppa in i duschen och sedan ska jag sätta på tvn! Ikväll kommer Evelina så jag måste röja upp lite i mitt rum. Ett senare inlägg kommer snart då jag berättar om idag - måndag. Auf wiedersehen! ♥

Kommentarer
Postat av: charlotte wernlund

det lät inte kul gumman :/ men vilken tur att du mår bättre nu !

2008-10-27 @ 15:40:36
URL: http://oseriosa.blogg.se/
Postat av: Agnes

Idiot, det var ju därifrån jag fick idén. Och nu om du nämner det så kommer alla lägga märke till det och så tycker alla att jag är en härmapa. Sånna komentarer behövs inte, för jag vet redan att du tycker det =P

2008-10-27 @ 17:07:06
URL: http://elvins.blogg.se/
Postat av: Agnes

Vad bra att det fixade sig med håret älsk pälsk, för du passar verkligen i det! =)

2008-10-28 @ 19:03:07
URL: http://elvins.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0